Als ik vertel dat ik voor funda schrijf, krijg ik 99% van de tijd te horen: jij schrijft zeker die teksten bij de huizen? Nee, die teksten worden geschreven door makelaars. Ik schrijf op mijn beurt achtergrondverhalen voor consumenten, makelaars en vastgoedprofessionals (B2C en B2B). Van het kopen van je eerste huis in coronatijd tot interviews met makelaars over de toegevoegde waarde van video en de krapte op de markt. Ook ben ik verantwoordelijk voor content op landingspagina's (zoals die van de Waardecheck), social media (Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn), interne communicatie en vrijwel alle vacatureteksten.

Wat zou jij doen met €500.000? Die vraag kregen de inwoners van stadsdeel Slotermeer Noordoost​ in het kader van het Buurtbudget. Maar liefst 103 buurtbewoners leverden een plan in, 13 plannen worden de komende tijd daadwerkelijk uitgevoerd. Ik help mee met de interne en externe communicatie rondom het Buurtbudget in de vorm van verslagen en interviews over de belangrijke momenten van het project.

In opdracht van creatief bureau Tosti Creative werk ik mee aan de campagne rondom The Olympic, de nieuwe naam voor het gebied rond het Olympisch stadion in Amsterdam. Ik neem interviews af met vijftig ondernemers in de buurt, die ieder op zijn of haar eigen manier spraakmakend zijn. Deze interviews worden gebruikt voor een nog te verschijnen magazine en voor uitingen op social media.   

© 2020 door Alice Boothby

  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • Instagram